Fișa de lucru se adresează copiilor mai mari din clasele primare sau început de clase gimnaziale, care au deja un vocabular mai extins.
Importantă este pregătirea pentru lucrul cu această fișă!
PROPUNERE DE LUCRARE CU FIȘA
1. Crearea unei hărți mentale cu tematica primăverii. Dezvoltă aici și ramuri legate de emoții sau tot ceea ce percepem cu simțurile.
2. Crearea unui joc: cine găsește cele mai multe cuvinte de primăvară care încep cu litera P / A / Ș / T / E. Acestea trebuie notate pe tablă sau pe un flip-chart, pentru a fi la îndemână în procesul creativ. Copiii pot fi încurajați aici să găsească nu numai substantive, ci și adjective (Cum e vremea? Cum arată natura? etc.) și verbe (Ce fac insectele? Ce fac oamenii? etc.). Dacă din partea copiilor vin și cuvinte care nu încep cu cele 5 litere, notează-le și pe astea într-o coloană separată.
3. Căutarea de rime la cât mai multe cuvinte. Chiar dacă unele dintre aceste cuvinte vor sta la începutul versului, exersarea găsirii de rime îi ajută pe copii să intre în acest ”joc” și să se gândească și mai departe la rime potrivite.
Variante:
- adultul va pregăti în prealabil o listă cu rime pentru cele mai uzuale cuvinte de primăvară. Copiii sunt întrebați, de ex. dacă știu o rimă la cuvântul ”primăvară”. Copiilor li se poate sugera prima silabă, apoi a doua, până ghicesc rima (de ex. ”a-fa-ră”).
- dacă există tehnica necesară, se poate, de asemenea, apela la o pagină de internet de căutare a rimelor.
4. Abia acum poți ruga copiii să înceapă să se gândească, cu fișa în față, la o poezie de primăvară. Dacă nu au încă noțiunea de acrostih, au acum ocazia să afle ce este unul.
5. La final roagă-i să găsească un titlu potrivit pentru poezia lor.
Pentru a salva fișa pe calculatorul tău, dă clic de dreapta pe ea și selectează ”Salvează imagine ca”.
Mult succes și multă bucurie cu această fișă!